Kameroen gaan we doen!

28 augustus 2017 - Rijssen, Nederland

Volgende week maandag 4 september is het dan zover, ik vertrek dan opnieuw naar Afrika. Dit keer naar Kameroen, waar het schip ruim een week geleden aangekomen is. Ik verblijf dan een hele fieldservice aan boord – oftewel, het hele seizoen en dat zijn totaal 10 maanden!

Voor de één een verrassing, voor de ander iets van; “ik wist het wel dat je nog een keer langer zou gaan”. Vrienden en familie staan hier niet om te juichen, maar staan gelukkig wel achter mij. Heel wat dingen ga ik het komende jaartje missen, waarvan o.a. mijn eigen verjaardag (7 sept) in NL vieren – verjaardagen van anderen, een bruiloft, de feestdagen en gewoon de gezellige koffie- en borrel momentjes.

Mijn werk heeft mij hiervoor de gelegenheid gegeven om 10 maand met onbetaald verlof te gaan, wat betekend dat ik per 1 juli 2018 weer op de SEH in het DZ aanwezig ben. Iets waar ik mijn collega’s (waarvan een heel aantal extra uren gaan werken om mijn contract uren te waarborgen) enorm dankbaar voor ben!

Ik weet waar ik naar toe ga en waar ik het voor doe, ik weet dat ik hier enorm veel voor terug krijg aan (levens)ervaring, liefde en dankbaarheid van patiënten en (nieuwe internationale) vriendschappen.

Ook dit seizoen ga ik gewoon weer verder met bloggen, die updates blijven wel komen hoor.. Al moet ik wel bekennen dat ik niet iedere 2 weken een blog ga plaatsen, wordt denk ik een beetje teveel..;)

Dit seizoen ga ik aan boord als screeningsverpleegkundige. Daarom heb ik afgelopen jaar in Benin al 2 weken bij het screeningsteam gewerkt. Dit om alvast een beetje in te komen in het werk wat we gaan doen, hoe het zich vorm gaat geven, wie mijn aanstaande collega’s zullen zijn en zo kunnen zij mij een beetje leren kennen. Het screeningsteam bestaat uit 5 verpleegkundigen. Zij zorgen ervoor dat het schip patiënten heeft die geopereerd kunnen worden. Het team selecteert patiënten, onderzoekt ze met de artsen die op dat moment aan boord zijn en zoekt uit wat de operatie mogelijkheden zijn. De komende periode zal ik hier uitgebreid verder op in kunnen gaan en jullie veel details kunnen geven :).

Ook nu ik langer ga is het beleid omtrent het verblijf aan boord niet veranderd. Iedere medewerker betaald voor zijn. Mochten jullie mij financieel nog willen ondersteunen, dit is ongewijzigd ten opzichte van vorig jaar.

Om de kosten zo laag mogelijk te houden en de operaties gratis uit te voeren, word er van iedere vrijwilliger een maandelijkse bijdrage verwacht voor kost en inwoning aan boord van de Afrika Mercy. Financiële steun is dan ook altijd welkom. Het is mogelijk om de gift over te maken naar Mercy Ships, zodat deze aftrekbaar is voor de belasting. Deze giften verlopen via Mercy Ships Holland naar het hoofdkantoor van Mercy Ships in Texas, en vanuit daar wordt het op mijn Mercy Ships account wordt gestort. Dit duurt ongeveer een maand voordat ik dit daadwerkelijk heb.

Het Mercy Ships Holland rekeningnummer is: NL 75 ABNA 0411467778 t.n.v. Mercy Ships Holland te Rotterdam, o.v.v. Annerieke Roelofs AFM + 4133

Het is belangrijk om dit precies zo te vermelden - naam en code -, omdat anders de gift ergens anders terecht zal komen. Alvast hartelijk dank!

De voorraden voor het schip worden per container geleverd, en verzonden vanuit Amerika en vanuit ons kantoor in Rotterdam. Nu ik langer aan boord blijf, “kan” ik hier ook gebruik van maken. Dat betekend dat ik pakketjes kan ontvangen (hint hint hint – hihi).

Per luchtpost
De post voor bemanningsleden aan boord van de Africa Mercy wordt vanuit heel Europa verzameld op het kantoor in Rotterdam. Wekelijks wordt de verzamelde post verstuurd naar de Africa Mercy. Kosten voor het versturen van de post naar Rotterdam is voor de afzender. Bij ontvangst aan boord moet het bemanningslid de kosten voldoen voor het traject Rotterdam – Africa Mercy. Dat is tot 50 gram gratis, daarboven: $ 1,96 per 100 gram (de dollar is de valuta aan boord). Dus enkel kaartjes en brieven per luchtpost – anders betaal ik enorm veel aan verzendkosten wanneer het om pakketjes gaat! Gebruik voor luchtpost de volgende adressering:

Annerieke Roelofs – Hospital, screening
PER CREWMAIL
p/a Mercy Ships Holland
Ridderkerkstraat 20
3076 JW Rotterdam

Per container
Daarnaast is er de mogelijkheid om post en pakketten met een van de containers mee te sturen. Het grote voordeel is dat hier geen kosten aan verbonden zijn. Het (mogelijke) nadeel is dat het even kan duren voordat dit aan boord is. Containers vertrekken maandelijks, maar deze zijn gemiddeld wel 6 weken onderweg. Vandaar dat deze mogelijkheid vooral bedoeld is voor bemanningsleden die langer dan 4 maanden aan boord zijn.
Gebruik voor post per container de volgende adressering:

M/V Africa Mercy
Annerieke Roelofs – Hospital, screening
PER CONTAINER
p/a Mercy Ships Holland
Ridderkerkstraat 20
3076 JW Rotterdam

Wil je op de hoogte worden gehouden en af en toe m’n blog in je mail ontvangen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst op deze site!

Lieve allemaal – tot m’n eerste blog vanuit Kameroen!

XXX

1. Marijke Dijkstra:
    28 augustus 2017
    Super goed van je dat je weer gaat Annerieke! Ik wens je dan ook weer heel veel succes! Zal je missen op de SEH! Ben benieuwd naar je verhalen!! Tot over 10 maanden!
  2. Rianne:
    28 augustus 2017
    Hoi Annerieke wat een verrassing om jou straks te zien aan boord. Ik kom ergens in november aan boord
    Tot ziens
  3. Dorien:
    28 augustus 2017
    Annerieke, wat mooi om dit te lezen. Wederom een avontuur. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Heel veel succes, plezier, liefde en support. Van alle mensen die trots op jou zijn......
  4. Martin Pool:
    28 augustus 2017
    Alsof het bijna gister was, terug uit Benin, in de trein naar Roosendaal. Nu ga je alweer, bijzonder hoor. Ik richt m'n pijlen op Conakry, volgend jaar pas.
    Ik wens je enorm veel succes!
  5. Monique:
    28 augustus 2017
    Ohh..., is het nu al weer zover dat je al weer gaat!
    Heel veel succes en plezier in Kameroen. Ik zie je weer over 10 maanden op de SEH!
  6. Gea:
    28 augustus 2017
    Wat goed weer van je en leuk......zie je dan in Januari weer aan boord.
  7. Arri Zwolsman:
    29 augustus 2017
    Succes Annerieke! Goede reis. We denken aan je....
  8. Janet Gortemaker:
    29 augustus 2017
    Hoi Annerieke, heel veel succes aan boord en ik verheug me weer op je blogs. De kaartjes volgen wel weer. Groetjes Janet
  9. Roos:
    29 augustus 2017
    Jeetje, Annerieke alweer naar Afrika. Moedig, ik heb grote bewondering voor je. Heel veel succes en plezier.
    Groetjes Roos
  10. Jeanet Klomp:
    31 augustus 2017
    Annerieke ik vind je een TOPPER!!!
    Heel veel succes en plezier! Maar dat ga je vast doen in Kameroen
  11. Liesbeth philippo:
    31 augustus 2017
    Annerieke, je gaat weer een innoverende reis tegemoet, mooie verhalen zullen we van je lezen, bij deze wil ik je heel veel succes en plezier wensen.
  12. Gees Huls:
    31 augustus 2017
    Annerieke, heel veel plezier en zinvolle inzet de komende 10 maanden. Voor volgende week een goede reis. Dikke knuffel. Doei
  13. Judith:
    1 september 2017
    Toppertje!!! Heel erg veel plezier!!
  14. Yvonne van Brussel:
    2 september 2017
    Annemieke wat ben jij toch een toppertje heel succes en veel plezier gewenst dikke knuffel
    Gr yvonne van de mdl
  15. Suzan:
    Hoi Annerieke,
    Super gaaf dat je wederom naar het schip gaat. Vind het leuk om je blogs te volgen.
    Veel bewondering voor wat je doet!
    Heelveel plezier en succes.
    Groetjes, Suzan (poli kaak)
  16. Jacqeuliene Braamkolk:
    2 september 2017
    Annerieke . Je bent een topper en nu voor 10 maanden heel veel plezier en succes. Een dikke knuffel en goeie reis. Groetjes Jacqeuliene
  17. Gerda grave:
    2 september 2017
    Wat een goed hart heb jij,daarvoor zijn we immers op deze wereld ,om elkaar te helpen,heel veel succes gewenst.
  18. Eleonore:
    succes
  19. Monique (kja):
    Hey Annerieke
    Heel veel succes met wat je gaat doen in Kameroen.
    Ik vindt het heel bijzonder en geweldig ,maar ja jij bent ook Annerieke
    Ga zeker je blog volgen
  20. Marieke:
    2 september 2017
    Hoi Annerieke, wat geweldig dat je dit doet. En bedenk dat de kortste weg naar God overboord is.
  21. Bert:
    2 september 2017
    We kennen elkaar niet maar ik heb toch behoefte om langs deze weg mijn diepe respect te betuigen voor jouw opoffering en dienstbaarheid aan de medemens. Veel succes in Kameroen gewenst door zomaar een Enschedeër.
  22. Jeannette Nijland:
    Heel veel succes
  23. Hanneke:
    3 september 2017
    Hoi Annerieke.
    Je kent mij waarschijnlijk niet maar ik ken jou via fam van je ma.
    Wat ontzettend goed wat je gaat doen!!!
    Heel veel succes !
    Groet Hanneke Meijerink
  24. Natascha Heystek:
    3 september 2017
    Tja het is alweer zo ver .Weer naar het bootje The place to Be voor jouw Het ga je goed Volg je passie en vooral be safe . Gr Natas
  25. Yvonne:
    4 september 2017
    Het is zo ver een goede reis gewenst
    gr yvonne [mdl]
  26. Dick:
    4 september 2017
    Dag Annerieke,
    Wat goed van je dat jij je hiervoor beschikbaar stelt. Een goede tijd daar en een Gods zegen in jouw werk toegewenst.
    HG Dick
  27. Alice:
    5 september 2017
    Leuk idee..ga je volgen
  28. Yvonne Draaijer:
    5 september 2017
    Hoi Annerieke
    Petje af voor jou en heel veel goeds wens ik je!
  29. Helma:
    6 september 2017
    Dag Annerieke,

Ken je niet persoonlijk, maar we zijn DZ collega's. Wil je laten weten dat ik onder de indruk ben van jouw enthousiasme en inzet. Prachtig dat jonge mensen, zoals jij je inzetten. Een goede reis en verblijf toegewenst. Weet dat je hiermee verschil kan maken!
  30. Marianne:
    6 september 2017
    Hoi Annerieke,

In mijn hart reis ik met je mee !
    Lees graag je verhalen dan kan ik het ook mee beleven.
    Veel succes, heb echt respect voor jou !
    Ik wens je Gods zegen toe op je werk maar ook voor een ieder aan boord.

lieve groet
    Marianne
  31. Yvonne:
    7 september 2017
  32. Jennita:
    7 september 2017
    Hey Annerieke,

Gefeliciteerd met je verjaardag en een hele goede tijd daar toegewenst!!
    Heel veel succes!! Petje af...

Groetjes Jennita
  33. Ina Mijnheer:
    9 september 2017
    Hoi Annerieke,
    Een hele goede tijd in Kameroen toegewenst! Dat je voor veel mensen tot zegen mag zijn! We bidden voor jou!
    Met een hartelijke groet van alle Mijnheer, Ina