Welkom op mijn reisblog, een start richting Madagascar!

16 november 2015 - Rijssen, Nederland

Welkom! Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis naar Madagaskar. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Zoals jullie ondertussen wel weten hoop ik donderdag 7 januari 2016 naar Madagascar te vliegen. Ik verblijf dan een aantal dagen in de hoofdstad Antananarivo om dan zondag 8 januari na een rit van 8 uur aan te komen in de havenstad Toamasina. Hier ligt het schip van Mercy Ships, the "Afrika Mercy". Mijn woon- en werkplek voor de komende 4 maanden.

Aan boord mag ik als verpleegkundige deel uit gaan maken van de ruim 450 internationale bemanning en staf, vertegenwoordigd vanuit meer dan 40 landen. Samen mogen wij op vrijwillige basis onze gaven en bekwaamheden inzetten om kansarme mensen - ongeacht leeftijd, ras, geslacht of religie - in de allerarmste ontwikkelingslanden voorzien van gratis medische zorg en ontwikkelingsprojecten. Van chirurg tot receptiemedewerker, van schoonmaakster tot verpleegkundige, van kapitein tot kok (enz...) - iedereen die nodig is om een schip en een ziekenhuis draaiende te houden zet zich belangeloos in.

Ik hoop samen met mijn 450 andere collega's er naar te streven, in navolging van Jezus, het toonbeeld van liefde in actie te worden door hoop te geven en genezing te brengen aan kansarme mensen in de allerarmste ontwikkelingslanden. Zie voor meer informatie over de organisatie en de doelstelling http://www.mercyships.nl

Om de kosten zo laag mogelijk te houden en de operaties gratis uit te voeren, word er van iedere vrijwilliger een maandelijkse bijdrage verwacht voor kost en inwoning aan boord van de Afrika Mercy. Financiële steun is dan ook altijd welkom. Het is mogelijk om de gift over te maken naar Mercy Ships, zodat deze aftrekbaar is voor de belasting. Deze giften verlopen via het hoofdkantoor van Mercy Ships in Texas, daardoor duurt ongeveer een maand voordat het op mijn Mercy Ships account wordt gestort.

Het Mercy Ships Holland rekeningnummer is: NL 75 ABNA 0411467778 t.n.v. Mercy Ships Holland te Rotterdam, o.v.v. Annerieke Roelofs AFM + 4133

Het is belangrijk om dit precies zo te vermelden - naam en code -, omdat anders de gift ergens anders terecht zal komen. Alvast hartelijk dank!

Zie trouwens tevens de video voor een kleine impressie van het werk aan boord! (werkt helaas niet altijd op mobiel)...

1. Annelies & Laurens:
    4 december 2015
    Ha lieve Annerieke!
    Wat spannend zeg allemaal!
    We kijken uit naar je bloggen.
    Succes met deze voorbereidingen.
    Veel liefs Laurens en Annelies
  2. Jolien Bom:
    4 december 2015
    Wauw! Wat een mooie weergave in het filmpje van hoe jou komende maanden eruit gaan zien.
    Heel veel succes met de laatste voorbereidingen, ik ga je zeker volgen(op je reisblog dan hé)
    Kus Jolien
  3. Anita Rog:
    5 december 2015
    Heel veel succes, wat een uitdaging. We zullen je erg gaan missen maar fijn dat we zo op de hoogte kunnen blijven. kus
  4. Margreet:
    5 december 2015
    Super Annerieke, veel succes!
    Liefs, Margreet
  5. Arina Roelofs:
    Hoi Annerieke,
    Het komt nu echt dichtbij, hé?
    'k Vind het prachtig dat je dit werk gaat doen!
    Veel succes!

groet, Arina
  6. Gees Huls:
    5 december 2015
    Hoi Annerieke, goed en mooi werk. Heel veel succes.
  7. Jeanet Klomp:
    6 december 2015
    Heel veel succes, heel mooi dat je dit gaat doen! TOP!!
  8. Jolanda Kerssing:
    7 december 2015
    Prachtig initiatief Annerieke en ik zal je reis volgen via deze blog. Ik wens je veel succes en een mooie tijd toe.
  9. Margo v Triest:
    7 december 2015
    Spannend Annerieke! Mooi dat je dit gaat doen. We zijn benieuwd naar je verhalen.
  10. Anneke:
    9 december 2015
    Heel veel succes met deze bijzondere ervaring, respect! We zullen je gaan missen op de SEH.
  11. Janine:
    9 december 2015
    Heeeeeeeeeeeeeel veel suc6! beetje kaal hier op de spoed, maar met jouw mooie verhalen komt dat goed. zie je nog!!!!!!!!!!!!!
  12. Herman Harmsen:
    Heel veel succes!
  13. Lisanne Slagers:
    Ha Annerieke!
    Heel veel succes, ik ben benieuwd naar je verhalen! :) Ga me zeker aanmelden op de lijst!
    Liefs,
    Lisanne.
  14. Jolanda b:
    10 december 2015
    zal je missen maar alle goeds! je doet het voor een heel goed doel!!! kuzzies
  15. Henriët Arends:
    10 december 2015
    Jaaahhhh! Droom wordt werkelijkheid. Super dat het er echt van gaat komen. Succes met dit mooie werk. Henriët
  16. Rick Wessels:
    11 december 2015
    Hey Annerieke,

Super dat je dit doet, durft en wilt. Gaan je verhalen zeker lezen, anders zouden we ze wel aan de keukentafel horen:P nu maar zo dus;)
  17. Liesbeth Bom:
    15 december 2015
    Lieve Annerieke,

Succes met je verdere voorbereidingen op de reis naar Madagascar. We hopen "je belevenissen" te volgen.
  18. Gerda Wessels:
    19 december 2015
    Beste Annerieke ,
    Wat ontzettend leuk om te lezen dat je gaat werken op het schip in Madagascar. Ik ben afgelopen september op vakantie geweest in Madagascar en heb het schip zien liggen en ook mensen ontmoet die daar werkten. Erg indrukwekkend verhalen gehoord en het werk is zeeeer nodig !
  19. Petra Prins:
    23 december 2015
    Hoi Annerieke,
    Je zult me niet kennen maar een oud collega van mij las je 'stukje' in de krant van het Deventer ziekenhuis en stuurde het door naar mij.
    Zelf ben ik nl de maand september jl in Madagascar geweest op 'the Africa Mercy'.
    meid, ik hoop dat je net zo'n goede, gave en geweldige tijd zult krijgen als dat ik heb gehad.
    het is voor jou de eerste keer dat je gaat? begrijp ik dat goed uit je verhaal?
    bereid je maar voor: ik ben inmiddels al drie keer geweest.
    ik heb me ingeschreven om je nieuwsbrief te ontvangen.
    vind je dat oké?
    Gaaf man!!! ik zou zo met je meegaan.

voor vragen of opmerkingen of tips mag je me altijd benaderen hoor.
    mijn mailadres heb je nu.

mijn naam is Petra Prins en ik werk in de Isala kliniek in Zwolle
  20. Martha Rodenburg:
    29 december 2015
    Geniet ervan, Annerieke! Ik ben er nu nog, maar stap 9 januari weer op de bus naar Antananarivo. Dan heb ik er ruim 4 maanden gewerkt... Jammer, we missen elkaar dus net! Deze tijd zal heel veel voor je gaan betekenen! Prachtig om te mogen gaan, zeg! Ik wens je 'n fijne tijd toe!
    Groetjes, Martha
  21. Petra:
    5 januari 2016
    Annerieke, heel veel succes met je grote avontuur!
  22. Cor en Jacolien:
    5 januari 2016
    Ha Annerieke,

Wat mooi dat je dit werk gaat doen! Een fijne tijd, sterkte en veel zegen toegewenst..!
    We denken aan je.

Hartelijke groeten,
    Cor & Jacolien
  23. Jos Harmelink:
    11 januari 2016
    Beste Annerieke,
    Ik zag jouw presentatie op DZ live (en zat als pianist aan de zijkant van het podium)
    Stichting Tonga, voor en door DZ medewerkers sponsort collega's die werk zoals jij in dioverse ontwikkelings landen doet. We kunnen waarschijnlijk ook wel wat voor jou betekenen: je kunt me bereiken via http://www.dz.nl/tonga/Paginas/contact.aspx
    Succes in Afrika en respect dat je dit doet!
  24. Marijke Dijkstra:
    22 januari 2016
    Hoi Annerieke
    Heel veel succes op het Mercy schip en natuurlijk veel plezier. We zullen je missen op de SEH!!