Terug naar Mercy Ships, hallo Africa Mercy!

25 februari 2017 - Rijssen, Nederland

Voor sommigen misschien van jullie een nieuwtje, voor anderen al bekend – maar ik ga weer terug naar het schip! BACK TO AFRICA J

Volgend weekend hoop ik vanuit Brussel weg te vliegen naar Cotonou, de hoofd- en havenstad van Benin. Benin is relatief gezien een kleiner Afrikaans land en het ligt tussen Togo en Nigeria. West Afrika dit keer!

Ik ga weer terug naar de Africa Mercy, hetzelfde schip van afgelopen jaar. Dit schip is vorig jaar tot juli in Madagascar gebleven en na een onderhoudsbeurt in Zuid Afrika naar Benin gevaren. Sinds september 2016 is het nu in Cotonou actief.

Voor 2 maand hoop ik aan boord te gaan. Ditmaal niet als algemeen verpleegkundige, maar als kinderverpleegkundige. De soort operaties zullen hetzelfde zijn, alleen weet ik dat er dit jaar ook oogheelkunde is.

Ik verwacht dat het weer een soort van thuiskomen zal zijn op het bekende schip, maar op een andere locatie en met ondertussen heel veel nieuwe mensen. Nieuwe cabine- en stapelbed genoten en nieuwe collega’s. Maar ook ga ik weer “oude bekenden” ontmoeten die nog steeds aan boord zitten en dus meegevaren zijn naar de nieuwe locatie.

Afgelopen week heb ik mijn laatste werkdag op de SEH gehad. Totaal verrast was ik toen mijn collega's een heuse dubsmash hadden gemaakt (ik zet deze maar eventjes niet op m'n blog - weet niet of iedereen dit kan waarderen...:)) - Mercy Ships bootjes gevouwen tot een slinger en met tekst-slinger mag ik weg gaan; GO GIRL! Ik kreeg echter wel een patiëntenarmbandje om - niet met mijn patiëntnummer maar met de tekst "Retour spoedeisende hulp Deventer Ziekenhuis".. Stelletje toppers van een collega's heb ik toch :)!!

Mochten jullie mij financieel nog willen ondersteunen, dit is ongewijzigd ten opzichte van vorig jaar. Ik wil alvast de klas van mijn zus Mathilde hartelijk danken – zij hebben een 24-uurs lessen marathon gehouden en op deze manier al een fantastisch bedrag voor Mercy Ships opgehaald!!

Om de kosten zo laag mogelijk te houden en de operaties gratis uit te voeren, word er van iedere vrijwilliger een maandelijkse bijdrage verwacht voor kost en inwoning aan boord van de Afrika Mercy. Financiële steun is dan ook altijd welkom. Het is mogelijk om de gift over te maken naar Mercy Ships, zodat deze aftrekbaar is voor de belasting. Deze giften verlopen via Mercy Ships Holland naar het hoofdkantoor van Mercy Ships in Texas, en vanuit daar wordt het op mijn Mercy Ships account wordt gestort. Dit duurt ongeveer een maand voordat ik dit daadwerkelijk heb.

Het Mercy Ships Holland rekeningnummer is: NL 75 ABNA 0411467778 t.n.v. Mercy Ships Holland te Rotterdam, o.v.v. Annerieke Roelofs AFM + 4133

Het is belangrijk om dit precies zo te vermelden - naam en code -, omdat anders de gift ergens anders terecht zal komen. Alvast hartelijk dank!

Wil je op de hoogte worden gehouden en af en toe m’n blog in je mail ontvangen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Lieve allemaal – tot m’n eerste blog vanuit Benin!

XXX

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Herman Harmsen:
    25 februari 2017
    Goede reis! Ben benieuwd naar je eerste verslag.
  2. Henriët Arends:
    25 februari 2017
    Ik ga weer meereizen (-lezen) Annerieke, zet m op!
  3. Erna:
    Hey Roelofs
    Heel veel succes daar in t verre Afrika!!!
    Mooi dat we weer mee kunnen genieten via je verhalen!
    Gr Erna
  4. Alie Cupido:
    26 februari 2017
    Goh Annerieke, is het alweer zo ver... Heul veul succes met het goede werk dat je daar weer gaat doen. Je weet wat je te wachten staat maar toch zul je denk ik met veel ervaringen rijker terugkomen. Ik verheug me nu al op je reisverhalen (en veel foto's maken hoor!)
    Veel liefs van Alie
  5. Janine:
    26 februari 2017
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllll Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllll SUC6666666666
    Plezier en alles wat er bij hoort.

groetjes janine
  6. Herwin Weelink:
    26 februari 2017
    Mooi Annerietje, het enthousiasme spat er weer van af dus dat gaat vast wel goedkomen! Succes!
  7. Anita Rog:
    26 februari 2017
    Heel veel succes met nieuwe ervaringen op doen. Geniet ervan en we zijn benieuwd naar je verhalen. Tot skype of app. Dikke kus van ons, je logeergezin.
  8. Jeanet Klomp:
    26 februari 2017
    Heel veel succes daar en ik hoop weer mooie en ontroerende verhalen te lezen. See you soon back in DZ!!!!
  9. Liesbeth philippo:
    Hoi Annerieke,
    Mijn hemel je bent alweer vertrokken naar je Mercy Ship. Ik wens je heel veel succes en zorg goed voor die lieve kindjes, maar dat is aan jou wel toevertrouwd, jou vriendelijkheid en enthousiasme zal zeker veel toevoegen voor die kindjes die jij gaat helpen. Een dikke knuffel, en zie je ........weer in DZ> Groet Liesbeth
  10. Lydia de wolf:
    26 februari 2017
    Heel veel succes, ga je zeker volgen!

Groeten, Lydia de wolf
  11. Anneke:
    26 februari 2017
    Heel veel plezier Annerieke!
    Geniet van alle bijzondere ervaringen. Gelukkig blijf je ditmaal niet zo lang weg en zien we je gauw weer terug.
  12. Marjo Postmus:
    Hoi Annerieke
    Heel veel succes in Benin!
    Ik ga je volgen....... Doe je de groeten aan alle Dutchies?
  13. Gerda:
    Hoi Annerieke
    Heel veel succes en ga je zeker volgen.
    Groetjes.Gerda
  14. Roos:
    26 februari 2017
    Annerieke. Veel succes en plezier in Africa. Ze boffen daar maar weer met jou..!
  15. Petra Prins:
    26 februari 2017
    Heerlijk dat je weer mag gaan.
    Annerieke, persoonlijk ken ik je niet, maar ook de vorige keer heb ik je 'gevolgd'.
    Via via heb ik toen van je gehoord. zelf ben ik ook een aantal keren op het schip geweest. Heerlijk en genieten.

hartelijke groet en zegen!!

Petra Prins
  16. Ingrid Kappert-Overmars.:
    27 februari 2017
    Geweldig zeg Annerieke , dat je voor de tweede keer dit alles weer gaat beleven!!!!! Heel erg benieuwd naar je mooie ervaringen !!! Geniet ervan en ga ervoor !! Dikke knuffel vanuit Olst
  17. Ditta:
    Hee Annerieke!
    Het is alweer zover!! Geniet nog ff van je vrije weekje..
    Heel veel plezier daar maar dat komt vast wel goed!
    Wij volgen je mooie verhalen weer op de voet!!
    Liefs uit Hardenberg!!
  18. Fam. Markus:
    27 februari 2017
    Hoi Annerieke, Mooi om te lezen dat je weer 'aan boord' gaat. Een gezegende periode toegewenst. Hartelijke groet, Fam. Markus.
  19. Gees Huls:
    28 februari 2017
    Hee Annerieke, dan is de tijd alweer daar om te vertrekken. Heel veel succes met dit goede werk. Veel werkplezier op dit avontuur en ben weer benieuwd naar al je verhalen. Zet hem op en maak er een mooie tijd van. Dikke knuffel. Gees
  20. Marijke Dijkstra:
    1 maart 2017
    Hoi Annerieke. Super dat je weer op MercyShip gaat werken! Heel veel succes en ook heel veel plezier! Dikke knuffel Marijke
  21. Gemma:
    1 maart 2017
    Hallo Annerieke, goede reis en veel succes. Hoor(lees) je verhalen weer.
    groetjes Gemma